سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کرنر استون (corner stone) یا محتوای بنیادی چیست؟

 

 

 

 

محتوای بنیادی یا کرنر استون چیست؟

محتوای بنیادی یا کرنر استون، سنگ بنای اصلی سایت شما است. این صفحه از بهترین و مهمترین کلمات کلیدی وب سایت شما تشکیل شده. گوگل رتبه بالاتری رو نسبت به صفحات دیگه ی شبیه بهش بده. این صفحه باید تنها یک موضوع خاص رو پوشش بده و معمولا صفحه معرفی محصول یا خدمات نمونه ی بارزش هست.

البته تمرکز این صفحات ارائه بهترین و کاملترین اطلاعات در مورد یک موضوع خاصه، نه فروش محصول. صفحه کرنر استون باید از کسب و کار و یا رسالت شما صحبت کنند.

 

 

 

چگونه به صفحه کرنر استون لینک دهیم؟

 

 

 

صفحات کرنر استون (corner stone) جایگاه برجسته ای در سایت شما دارند. در حالت ایده آل ، کاربران باید بتواند مستقیماً و تنها با یک کلیک از صفحه اصلی شما وارد صفحه کرنر استون (corner stone) شوند.

همچنین، سایر پست ها و مقالات شما در مورد موضوعات مشابه باید آتوریتی، لینک جویس و ترافیک خودشون رو به این صفحات منتقل کنند تا اهمیت صفحه کرنر استون در ساختار سایت شما برای گوگل مشخص بشه. پس با این توضیحات کاملا مشخصه که صفحات بنیادی یا کرنر استون نباید خیلی زیاد باشه (نهایتا 4 یا 5 صفحه کافی است).

هرچه جلوتر بریم، شما تعداد زیادی پست جدید در وبلاگ خواهید نوشت که از جنبه های دیگه محتوایی به صفحات کرنر استون نزدیک میشه و طبیعتا هرکدوم از اون مقالات به صفحه بنیادی محتوا یا همون کرنر استون مرتبط خودش پیوند داده میشه. این ساختار قدرتمند پیوند داخلی شانس رتبه گیری صفحه محتوای بنیادی (corner stone) شما رو در جستجوهای Google افزایش میده.

به این مثال توجه کنید: فرض کنید که به نقشه یک کشور نگاه می کنید. شهرهای کوچک و شهرهای بزرگ به نوعی به یکدیگر متصل هستند. اما جاده های بیشتری به شهرهای بزرگ نسبت به شهرهای کوچک منتهی می شه. این شهرهای بزرگ در واقع کرنر استون (corner stone) های شما هستند و بیشترین لینک رو دریافت می کنند. شهرهای کوچک در واقع همون پست ها و مقالات شما درباره موضوعات خاص تر هستند که برخی از جاده ها (پیوندها) به آنها منتهی می شوند، اما نه به اندازه شهرهای بزرگ.

 

 

 

محتوای کرنر استونی که گوگل دوست دارد

 

 

 

نحوه ایجاد محتوای بنیادی (corner stone) به ای شکل است: 

  • ابتدا با keyword research اصولی شروع کنید؛ کلمات کلیدی یا عبارت کلیدی رو متناسب با محتوای خود انتخاب کنید. 
  • عنوان و Title tag های مناسب استفاده کنید.
  • محتوای سبز، کامل و جذاب برای صفحه کرنر استون استفاده کنید.
  • کرنر استون در واقع یک صفحه فرود سئو (SEO) شده است.
  • محتوای صفحه کرنر استون (corner stone) باید طولانی باشه و حتی الامکان از اینفوگرافیک، موشن و ویدئو توش استفاده شده باشه.

 

 

 

کرنر استون و افزونه یوست

 

 

اگر از وردپرس استفاده می کنید به این نکته دقت کنید که کرنر استون بقدری مهم شده که افزونه پرطرفدار یوست در آخرین آپدیت خودش این قابلیت رو اضافه کرده که صفحه کرنر استون خودتون رو با زدن یک تیک مشخص کنید.

 

 

از پیلار پیج (Pillar page) یا ستون محتوا کمک بگیرید

 

 

اگه ساختار وب سایت درست چیده شده باشه پیلار پیج ها قوی ترین صفحاتی هستند که می تونن قدرت خودشون رو به کرنر استون مرتبطشون منتقل کنن. اجازه بدید با یک مثال کاملا موضوع رو روشن کنم.

فرض کنید یک پیلار پیج دارید با عنوان سفر به ترکیه که کلی توضیح در مورد هتل ها، غذا ها و مکان های تفریحی ترکیه رو در خودش جا داده و از طرفی به کلی مقاله مرتبط لینک داده شده.

از طرفی شما یک صفحه بنیادی دارید به نام تورهای ترکیه که همون کرنر استون شماست و داخلش در مورد انواع خدمات آژانس خودتون در رابطه با اعزام مسافر به ترکیه توضیح دادید و به صورت لحظه ای تورهای ترکیه رو در این صفحه به روز می کنید.

حالا سوال اینجاست که اگه قرار باشه کسی تورهای ترکیه رو تو گوگل سرچ کنه شما به عنوان یک آژانس مسافرتی دوست دارید کدوم صفحتون رو گوگل بالاتر نشون بده؟

احتمالا میگید صفحه تورهای ترکیه. طبیعی هم هست چون نهایتا شما دوست دارید بفروشید نه اینکه فقط مخاطب رو با ترکیه آشنا کنید! پس باید یه جوری به گوگل بگید صفحه اصلی آژانس ما برای سرچ های مرتبط، صفحه تورهای ترکیه است یعنی همون کرنر استون سایت. این کار رو با لینکی که از صفحه پیلار به کرنر استون میدید انجام بدید.

از طرف دیگه مواظب لینک هایی که از صفحه کرنر استون میدید باشید و تا حد امکان سعی کنید غیر از CTA ها لینک های بی ارزش از کرنر استون نگیرید.

منبع: مدیاروت